Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder de veel gestelde vragen van de Geldzoeker.
Ik krijg geen resultaten te zien, zijn er dan geen geldverstrekkers die mijn aanvraag willen steunen?
Dat hoeft niet. Zorg dat er minder zoekcriteria ingesteld worden door bijvoorbeeld een trefwoord uit te vinken. Hopelijk worden er dan wel geldverstrekkers zichtbaar.
Maakt je cliënt al gebruik van voorliggende voorzieningen?
Nee? Vraag eerst bij de gemeente bijzondere bijstand aan. Veel geldverstrekkers geven alleen geld wanneer er geen of onvoldoende aanspraak kunnen maken op voorliggende voorzieningen zoals Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en bijzondere bijstand.
Kan ik een aanvraag indienen via deze site?
Nee, de Geldzoeker neemt zelf geen aanvragen in behandeling en geeft geen advies. Aanvragen lopen altijd rechtstreeks via de individuele geldverstrekkers.
Ik zoek meer geldverstrekkers voor mijn cliënt, waar kan ik die vinden?
Deze website geeft een overzicht van geldverstrekkers in Utrecht. Er zijn eventueel ook landelijke organisaties die passen bij de aanvraag. Via Google kan je zoeken op landelijke instanties. Of kijk in het fondsenboek.
Een passend kenmerk voor mijn aanvraag staat er niet tussen. Wat nu?
In de Geldzoeker zijn zo veel mogelijk passende kenmerken opgenomen. Als er geen passend kenmerk bij zit, is het raadzaam te kijken welk(e) kenmerk(en) er het dichtstbij komt (komen) en of er dan wel geldverstrekkers getoond worden.
Ik zou graag in contact komen met iemand van de Geldzoeker, hoe doe ik dat?
De Geldzoeker is een initiatief van een aantal Utrechtse organisaties waaronder De Armoedecoalitie Utrecht, de RDO Balije van Utrecht, het K.F. Heinfonds en de Gemeente Utrecht. Er is geen overkoepelende organisatie. Indien u vragen heeft over bijvoorbeeld het toevoegen van een organisatie dan kunt u contact opnemen met De Armoedecoalitie.